FASE 1 : PLANIFICACIÓ I ANÀLISI: ANÀLISI
DEL CONTEXT / VALORACIÓ DE LA
DEMANDA / RECOLLIDA D'INFORMACIÓ / DEFINICIÓ CONJUNTA
D'OBJECTIUS
DATA: dues setmanes març HORES:
10 h.
|
OBJECTIUS
Destinataris/àries: professionals (equip
tècnic i educadors) i els nois.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
Les dues primeres setmanes del març...
Al llarg d'aquestes dues setmanes he revisat novament documents de centre com el RRI, les normes de convivència i el PEC. Al Practicum I, ja ho vaig fer però donat que ha passat un any i mig, he tornat a fer una repassada. Tanmateix, he assistit a reunions de l'equip tècnic per tal de conèixer les necessitats dels nois que actualment estan al centre i la dinàmica que es porta, ja que la dinàmica varia segons el perfil de nois que hi hagi. A més, m'he reunit amb el psicòleg del centre per tornar a parlar de la proposta d'intervenció ja proposada al Practicum I. D'aquesta manera, arribem a l'acord de començar directament les diverses sessions grupals un cop ell mateix em parlar de cas per cas i he mirat els informes personals dels nois. En principi, decidim no fer les entrevistes individuals dels nois. Pactem, que el taller es planificarà de forma oberta per adapatar-lo a noves entrades i/o sortides dels nois perquè es poden produir altes i baixes.
FASE
2 : DESENVOLUPAMENT I DISSENY:
AJUSTAMENT, INTERVENCIÓ I IMPLEMENTACIÓ DEL PLA
DATA: finals del març, abril i mig maig.
HORES: 40 hores |
Objectius:
1. Consensuar
i definir els objectius del pla amb els professionals i els nois.
2. Presentació
del pla d'intervenció sobre educació emocional. Assessorar i orientar als
educadors sobre el tema i sobre com intervenir.
3. Intervenir
amb el grup dels nois en les diferents sessions de forma col·laborativa amb
els professionals.
4. Fomentar
l'autoestima, l'autonconcepte, l'autonomia, la regulació emocional, la resolució
de conflictes, dels nois amb tècniques d'educació emocional.
Destinataris/àries: professionals (equip
tècnic i educadors) i els nois.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
Les dues segones setmanes del març...
Faig una reunió amb l'equip tècnic juntament amb els educadors, on informo i explico la intervenció que es portarà a terme de forma conjunta i col.laborativa. S'explica una mica de teoria sobre l'educació emocional i com es pot treballar amb els nois. Detecto que no tots els professionals treballen en la mateixa linea de treball ni amb els mateixos criteris.
Comencem la primera sessió amb els nois. Hi assiteixen 12 nois, dues educadores del torn de tarda i el psicòleg. Aquesta primera sessió té com a objectiu explicar als nois una mica que és l'educació emocional i com ho treballarem a través de les diverses sessions. Abans de començar la sessió, el psicòleg em diu que és un dia molt mogut. Un noi ha produit un inscendi al bosc i està pendent que passi a disposició dels mossos d'esquadra. D'altra banda, han rebut la visita de dos grups d'estudiant d'Integració Social, on la majoria eren noies i aquest fet els ha fet estar nerviosos. Així doncs, comencem la sessió. Només començar un parell de nois comencen una forta baralla on cal contenció per part dels professionals.. La veritat que no m'ho esperava gaire, i començo a pensar que les intervencions no seran fàcils... Els nois estan poc motivats i detecto una manca important de cohesió de grup.. Després de l'incident, els nois marxen a les habitacions respectives i continuem. La sessió es distribueix en: la meva presentació personal a través de la dinàmica de grup "La maleta de la meva vida", on a través d'objectes personals em presento. A continuació faig una dinàmica per trencar el gel "La gamba", on el psicòleg surt del grup i quan entra ha d'imitar a una gamba sense saber que el grup ja ho sap i farà el que sigui perquè aquest faci el ridícul sense dir la gamba en cap moment. Cal dir, que amb aquesta dinàmica riuen molt. Seguidament explico que és l'educació emocional i com la treballarem a través de les diverses sessions. Finalment sembla que la sessió ha funcionat.
Tot i així, continuo observant que els nois estan molt poc motivats tot i plantejar activitats com una xerrada per part d'un intern de la presó, una sessió de judo, una d'atletisme...o sessions que ells proposin. La qüestió és que en lloc d'estar a la meva sessió, és la seva estona de passejar per Manresa, així que és difícil motivar-los.
Les dues primeres setmanes de l'abril...
Després de parlar amb psicòleg, valorem que per tal de motivar als nois i de coneixe'ls una mica més, hauriem de fer entrevistes individuals. En un primer moment no ho vam trobar necessari ni oportú, però després de la primera sessió grupal es considera que potser serà una manera de poder reforçar-los de forma individual abans de cohesionar el grup.
Així doncs, que durant la primera setmana d'abril faig aquestes entrevistes amb el psicòleg. Aconseguim fer 8 entrevistes. Les preguntes són obertes per tal de coneixe'ls. No entrem en situacions personals sinò, en motivacions, hobbys, parlem de que entenen per educació emocional, com esperen el taller. Sembla que els nois de forma individual estan més motivats, i majoritàriament relacionen emocions amb sentiments. Sorprenentment, anomenen més emocions negatives que positives. En alguns casos, els hi costa mantenir la mirada i mostren una expressió corporal juntament amb actitud com de pasotisme. Volen semblar forts, i parlar de les emocions és complicat.
La segona setmana de l'abril, realitzem les dues primeres sessions grupals. Cal dir que dels nois que van venir a les entrevistes, només venen 6 al grup, degut a que un a desinternat i un altre ha passat a disposició judicial per una agressió de la qual no parlaré per conservar els drets del menor.
Així doncs, a la segona sessió són un total de 9 nois (6 que conec i 3 que no). Per tal de treballar la primera capacitat del meu projecte que és la consciència emocional, fem una sessió de fotografia on treballem les diferents emocions i ens tirem fotos de la nostra cara segons l'emoció. La veritat que em sorprèn molt que aquesta activitat els hi encanta. Aprofitant i molt sobre la marxa, els hi demano situacions en que poden estar tristos, alegres, rabiosos... Les situacions que surten estan lligades al seu dia a dia, més sobre el centre i la relació amb els educadors, la relació a escola.. de les families parlen poc, és un tema més delicat emocionalment i encara detecto que al grup no hi ha la cohesió i confiança necessària. Es nota que els nois tenen una barrera emocional important. Aquest mateix dia, fem una dinàmica que consisteix en representar la mateixa escena amb diferents estats d'ànims. Per exemple dir: "tinc diners!". Content, trist, pasota... i desprès parlem de la sensació que ens dóna la situació. Aprofitem per parlar de l'actitut de les persones quan fem alguna cosa.
De cara a la propera sessió els hi demano que portin música que els hi agradin. D'aquesta manera, a la seguent sessió venen 6 nois. 3 tenen altres activitats. Dels 6, 4 porten música, així que em dóno per satisfeta. Poso una canço de cadascú. Els hi dic que amb cada cançó han de dir una paraula que els hi vingui al cap i si volen fer un petit dibuix. El tema d'escriure no els hi agrada molt així que ho acabem fent oral. Curiosament els 4 estils de música són completament diferent. Sembla que actualment al centre hi ha nois molt diversos. Surten paraules com amor, guerra, lluita, alegria... Acabem reflexionant com les persones són diferents i que cal l'acceptació. També poden valorar com una mateixa cançó a un o a un altre, a més de poder agradar-li o no agradar-li, li pot generar una emoció o una altre.
Diada de Sant Jordi, 23 d'abril...
Avui hem anat a Manresa a vendre roses amb els nois, per tal de recollir diners i fer alguna sortida motivacional. La veritat que pensava que els hi faria vergonya vendre o que tindrien poques habilitats. M'ha sorprès com estaven motivats. Observava a un noi, com s'allunava de la parada, i com s'ha apropat aun avis al banc per vendre les roses.. Ho ha fet amb delicadessa i respecte... Veure als nois en un altre entorn diferent del centre m'ha ajudat a entendre la realitat d'una manera més global. I he comprovat que els comportaments canvien segons on estiguin.
Finals d'abril...
Les dues primeres setmanes del maig..
Comencem a treballar la regulació emocional. Per tal de fer-ho, he preparat dues activitats esportives per reflexionar sobre com un esport o un hobby ens pot ajudar a gestionar emocions negatives com els nervis o la ràbia.
Comencem la primera sessió amb els nois. Hi assiteixen 12 nois, dues educadores del torn de tarda i el psicòleg. Aquesta primera sessió té com a objectiu explicar als nois una mica que és l'educació emocional i com ho treballarem a través de les diverses sessions. Abans de començar la sessió, el psicòleg em diu que és un dia molt mogut. Un noi ha produit un inscendi al bosc i està pendent que passi a disposició dels mossos d'esquadra. D'altra banda, han rebut la visita de dos grups d'estudiant d'Integració Social, on la majoria eren noies i aquest fet els ha fet estar nerviosos. Així doncs, comencem la sessió. Només començar un parell de nois comencen una forta baralla on cal contenció per part dels professionals.. La veritat que no m'ho esperava gaire, i començo a pensar que les intervencions no seran fàcils... Els nois estan poc motivats i detecto una manca important de cohesió de grup.. Després de l'incident, els nois marxen a les habitacions respectives i continuem. La sessió es distribueix en: la meva presentació personal a través de la dinàmica de grup "La maleta de la meva vida", on a través d'objectes personals em presento. A continuació faig una dinàmica per trencar el gel "La gamba", on el psicòleg surt del grup i quan entra ha d'imitar a una gamba sense saber que el grup ja ho sap i farà el que sigui perquè aquest faci el ridícul sense dir la gamba en cap moment. Cal dir, que amb aquesta dinàmica riuen molt. Seguidament explico que és l'educació emocional i com la treballarem a través de les diverses sessions. Finalment sembla que la sessió ha funcionat.
Tot i així, continuo observant que els nois estan molt poc motivats tot i plantejar activitats com una xerrada per part d'un intern de la presó, una sessió de judo, una d'atletisme...o sessions que ells proposin. La qüestió és que en lloc d'estar a la meva sessió, és la seva estona de passejar per Manresa, així que és difícil motivar-los.
Les dues primeres setmanes de l'abril...
Després de parlar amb psicòleg, valorem que per tal de motivar als nois i de coneixe'ls una mica més, hauriem de fer entrevistes individuals. En un primer moment no ho vam trobar necessari ni oportú, però després de la primera sessió grupal es considera que potser serà una manera de poder reforçar-los de forma individual abans de cohesionar el grup.
Així doncs, que durant la primera setmana d'abril faig aquestes entrevistes amb el psicòleg. Aconseguim fer 8 entrevistes. Les preguntes són obertes per tal de coneixe'ls. No entrem en situacions personals sinò, en motivacions, hobbys, parlem de que entenen per educació emocional, com esperen el taller. Sembla que els nois de forma individual estan més motivats, i majoritàriament relacionen emocions amb sentiments. Sorprenentment, anomenen més emocions negatives que positives. En alguns casos, els hi costa mantenir la mirada i mostren una expressió corporal juntament amb actitud com de pasotisme. Volen semblar forts, i parlar de les emocions és complicat.
La segona setmana de l'abril, realitzem les dues primeres sessions grupals. Cal dir que dels nois que van venir a les entrevistes, només venen 6 al grup, degut a que un a desinternat i un altre ha passat a disposició judicial per una agressió de la qual no parlaré per conservar els drets del menor.
Així doncs, a la segona sessió són un total de 9 nois (6 que conec i 3 que no). Per tal de treballar la primera capacitat del meu projecte que és la consciència emocional, fem una sessió de fotografia on treballem les diferents emocions i ens tirem fotos de la nostra cara segons l'emoció. La veritat que em sorprèn molt que aquesta activitat els hi encanta. Aprofitant i molt sobre la marxa, els hi demano situacions en que poden estar tristos, alegres, rabiosos... Les situacions que surten estan lligades al seu dia a dia, més sobre el centre i la relació amb els educadors, la relació a escola.. de les families parlen poc, és un tema més delicat emocionalment i encara detecto que al grup no hi ha la cohesió i confiança necessària. Es nota que els nois tenen una barrera emocional important. Aquest mateix dia, fem una dinàmica que consisteix en representar la mateixa escena amb diferents estats d'ànims. Per exemple dir: "tinc diners!". Content, trist, pasota... i desprès parlem de la sensació que ens dóna la situació. Aprofitem per parlar de l'actitut de les persones quan fem alguna cosa.
De cara a la propera sessió els hi demano que portin música que els hi agradin. D'aquesta manera, a la seguent sessió venen 6 nois. 3 tenen altres activitats. Dels 6, 4 porten música, així que em dóno per satisfeta. Poso una canço de cadascú. Els hi dic que amb cada cançó han de dir una paraula que els hi vingui al cap i si volen fer un petit dibuix. El tema d'escriure no els hi agrada molt així que ho acabem fent oral. Curiosament els 4 estils de música són completament diferent. Sembla que actualment al centre hi ha nois molt diversos. Surten paraules com amor, guerra, lluita, alegria... Acabem reflexionant com les persones són diferents i que cal l'acceptació. També poden valorar com una mateixa cançó a un o a un altre, a més de poder agradar-li o no agradar-li, li pot generar una emoció o una altre.
Diada de Sant Jordi, 23 d'abril...
Avui hem anat a Manresa a vendre roses amb els nois, per tal de recollir diners i fer alguna sortida motivacional. La veritat que pensava que els hi faria vergonya vendre o que tindrien poques habilitats. M'ha sorprès com estaven motivats. Observava a un noi, com s'allunava de la parada, i com s'ha apropat aun avis al banc per vendre les roses.. Ho ha fet amb delicadessa i respecte... Veure als nois en un altre entorn diferent del centre m'ha ajudat a entendre la realitat d'una manera més global. I he comprovat que els comportaments canvien segons on estiguin.
Finals d'abril...
A
la quarta sessió, treballem la part de "Competència Social", i ho fem
des de la visita d'un intern del centre penitenciari on treballo que es diu
"Lledoners". Aquesta activitat la volia deixar pel final, però he
valorat amb l'equip tècnic de l'Estrep, que tot el que són vivències personals
d'altres persones els hi arriba més. Així que per continuar cohesionant el grup
i abans de treballar la regulació emocional, considerem que és oportú.
A
la sessió, venen només 3 dels nois que han anat fent el taller. Sembla que
aquell dia al centre hi han hagut baralles i tot està molt mogut. Molts nois
han marxat a Manresa. Així, que omplim el taller d'altres nois que hi han pel
centre, però molts àrabs i algú amb dificultat en l'idioma. La veritat que aquesta
situació em frustra una mica. Considero que aquesta activitat hagués arribat a
molts nois que no han vingut. També considero que ha mancat una treball
d'equip.
L'intern
és el primer cop que surt en 10 anys i encara li queden 10 anys més de presó.
Té 33 anys. Des del principi es mostra molt propera als nois. Els hi explica
com funciona la presó. Principalment, es centra en fer-los reflexionar sobre
les oportunitats que tenen actualment i com les han d'aprofitar per no acabar
com ell. Explica les emocions i situacions que el van fer moure a cometre un
delicte de violència, així com les actuals emocions que sent al centre
penitenciari i com ha de reprimir-les. Els nois semblen impactats. Un noi bé
molt "cremat" perquè acaba de tenir una discussió amb un educador i
diu que el centre d'acollida també és com una presó. Però l'intern el fa
reflexionar i li mostra les moltíssimes diferencies que existeixen.
Dies
després, valorem amb el psicòleg que l'activitat ha tingut bona resposta per
part dels nois així que decidim fer el mateix però amb un altre intern del
mateix centre. En aquesta ocasió és un noi àrab. A la sessió repeteixen els
mateixos de la sessió anterior. Sembla que els nois àrabs el reben molt bé.
Ambdues sessions funcionen i en les dues reflexionem sobre les mateixes coses.
Les dues primeres setmanes del maig..
Comencem a treballar la regulació emocional. Per tal de fer-ho, he preparat dues activitats esportives per reflexionar sobre com un esport o un hobby ens pot ajudar a gestionar emocions negatives com els nervis o la ràbia.
El primer dia, demano a
una companya que és cinturó negre de Judo si ens podria fer una classe. Em
sorprèn que sembla que no és una activitat que els motivi molt. Finalment i
davant de saber si funcionarà o no, la deixem oberta a qui vulgui venir de
forma voluntària. Venen 4 nois. Anem al Congost de Manresa on disposem d'una
sala gimnàs amb tatami.
La Gemma que és la noia que fa la classe els hi explica com ella va decidir
dedicar el seu temps lliure a part d'estudiar i fer de mestra a estudiar. Des
de petita s'hi va posar i ara no podria viure sense el judo. És la seva passió.
Explica que quan està molt estressada de la feina, agoviada amb problemes
personals, enfadada,... troba al Judo una eina d'equilibri emocional. L'ajuda a
ser més feliç i a desconnectar d'altres situacions. Això, facilita que pugui
pensar les respostes que donarà als problemes que li planteja la vida. Els
nois, escolten amb interès. També explica que el Judo, no serveix per abusar
del poder i lluitar amb altres persones, sinó que s'ha de veure com una
estratègia d'autocontrol.
Comencem la classe. Els
nois es posen per parelles. El primer que es fa és una salutació com a respecte
abans d'iniciar les diferents tècniques. Jo em poso amb la Gemma i els hi ensenya
algunes tècniques, principalment de defensa personal. La veritat que riem molt.
Fem canvi de parelles i tots passem per tots... Acabem la classe valorant
l'activitat. Es valora positivament i entretinguda. Reconeixen que tot i que el
judo pot ser una eina de regulació emocional, també es podria convertir en lo
contrari i en un moment determinat utilitzar-ho en una baralla per exemple. Em
sobta, com tenen integrat a la seva vida diària les baralles com una cosa
normal.
A la setmana següent, fem
una activitat d'atletisme. Assisteixen 7 nois, 4 dels quals són els mateixos
que la setmana anterior. Una altre companya de feina que és campiona de
Catalunya, ve al centre a fer una classe. Tal i com va fer la Gemma, ens explica la seva
experiència personal al voltant de l'atletisme. Entrena moltes hores diàries i
no podria estar sense fer-ho. Gràcies a l'atletisme, pot desconnectar de la
feina i relaxar la seva ment. També ens explica, com l'ajuda a regular les
seves emocions i a relaxar-se. Així doncs, al mateix centre, l'Eli, munta unes
series de córrer i uns circuit on els nois, de forma cooperativa han de
superar-ho. L'activitat serveix per valorar que cada noi té unes habilitats
diferents i que si les ajunten superen els problemes millor. Al finalitzar la
sessió, reflexionem sobre aquest aspecte. Surt el tema de necessitar d'altres
persones. En especial un noi es mostra una mica inquiet, i diu una frase
impactant: "Tu ja pots necessitar d'altres persones, però si els teus
propis pares t'abandonen, de qui t'has de refiar?"
Un cop
treballat la regulació emocional, fem dues sessions: una sobre autonomia
emocional i l'altre sobre competència social. La primera, centrada en
l'autoestima dels nois (Autoestima. - Significa tenir una imatge positiva de si mateix; estar satisfet de si
mateix, i mantenir bones relacions amb si mateix. L'autoestima té una llarga
tradició en investigació i en educació. Rafael Bisquerra) i la segona centrada en expressar
i compartir emocions (Compartir emocions. - Compartir emocions profundes no sempre és fàcil.
Implica la
consciència
que l'estructura i naturalesa de les relacions vénen en part definides tant pel
grau d'immediatesa emocional, o sinceritat expressiva, com pel grau de
reciprocitat o simetria en la relació. Rafael Bisquerra)
Assisteixen 7 nois, 5 de
la sessió anterior. Un nou ingrés i un noi que va venir a una de les xerrades
del l'intern de la presó. Per treballar l'autoestima ho fem a través de la
dinàmica "Jo sóc una estrella". els hi dono mig full a cadascú amb una
estrella al centre que representa que son ells. Han d'escriure 3 qualitats
positives que tinguin i fer un petit dibuix representatiu d'ells. Llavors jo
agafo tots els papers. Vaig demanant al noi que em sembla: Qui pot ser una
persona que diu que és .../.../... i que
s'identifica amb aquest dibuix? Amb la
primera dificultat que em trobo, es que tenen importants problemes per reconèixer
aspectes positius en ells mateixos i certa vergonya en dir-los. La segona cosa,
és que no s'acaben de conèixer tots lo suficient com per reconèixer les
qualitats dels altres. Em dóna la sensació que molts cops tenen relacions
superficials entre ells. En alguna ocasió, ja he comentat que la majoria dels
nois, es posen una barrera emocional important.
La sessió de compartir
emocions, és la cloenda de la intervenció. L'objectiu es veure si són capaços
d'obrir-se una mica més, i valorar com ha anat les diferents sessions.
Per començar fem una
dinàmica que s'anomena "El túnel de les emocions". en aquesta ocasió
són 9. No tots 9 han vingut a totes les sessions, però si que en una o altre
sessió ens hem vist. Surten 3 persones del grup. Els altres formem un túnel.
Entra el primer noi. Tots ens dirigim a ell ignorant-ho. Entra el segon noi.
Quan passa pel mig del túnel tots ens dirigim com si l'estiméssim molt. Entra
el tercer. Tots ens dirigim com si fes pudor.
Després reflexionem
sobre com ens podem sentir quan a la vida ens tracten sempre des de la mateixa
emoció. Així com, quan nosaltres tractem des de la mateixa emoció. També
valorem, que l'emoció de la ignorància és una de les que fa més mal. Un dels
nois, expressa que la seva conducta rebel a casa, venia donat just perquè
sentia que la seva mare l'ignorava, i al seu pare feia anys que no el veia
perquè els havia abandonat. Quan vam mostrar amor, el noi que passava pel
túnel, es va posar molt vermell. Els hi costa mostrar depèn quines emocions
però, tampoc tenen eines suficients per rebre les emocions dels altres. Derivat
d'aquesta dinàmica, reflexionem sobre: Sentir, pensar i actuar. Posem exemples de la seva
vida diària sobre quan sentim i actuem
sense pensar.
Acabem la sessió amb una reflexió cloenda. En
general sembla que les diverses sessions han agradat. Tot i així, els alumnes
no han estat sempre els mateixos i cadascú opina una mica de les sessions que
han pogut venir. L'idea general de la intervenció queda assolida. Saben que són
les emocions i que existeixen mecanismes de regulació per controlar-les i ser
més autònoms emocionalment a la vida, tot i que reconèixer que és molt difícil.
Personalment em quedo amb la sensació, que la
intervenció ha sigut una "pinzellada" del que es pot treballar sobre
l'educació emocional, però que hauria de ser un taller del centre integrat a la
vida diària dels nois ja que ho necessiten molt.
Cal dir, que al llarg d'aquesta frase, ens hem anat
reunint amb els educadors i l'equip tècnic valorant les diverses sessions i
parlant de cada noi. Dins de les diferents sessions hem pogut observar
comportament individuals dels nois, que al psicòleg li ha donat informació
precisa de cada cas, així com el rol dins del grup, la manera d'expressar-se,
quan s'han pogut sentir violents...
FASE
3 : AVALUACIÓ, SEGUIMENT I REFORMULACIÓ DATA: 2 SETMANES DEL MAIG HORES: 10- 15 HORES (ENTRE PROFESSIONALS
I NOIS)
|
Objectius:
1. Valorar el
pla d'intervenció i treure conclusions, propostes de millorar i valorar si hi
ha possibilitat de continuar.
2. Propostes
de millora del pla d'allò que no hagi funcionat o que es puguin millorar.
Destinataris/àries: professionals (equip
tècnic i educadors) i els nois.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
Finals de maig ...
Valorem el pla d'intervenció des de tres punts: els
professionals del centre, els nois (explicat al punt anterior) i la meva pròpia
practica.
Es valora intentar que des del centre (no se sap
encara si educadors o l'equip tècnic) puguin continuar amb la intervenció un
cop finalitzades les meves pràctiques, ja que dins de cada bloc dels de les
competències emocionals, es poden treballar moltes més activitats. Fem una
sessió per plantejar com es podrien desenvolupar i quines podrien ser les
activitats. Tot i així, personalment crec que constarà poder continuar amb
aquestes sessions, ja que a nivell d'equip cal consolidar encara dinàmiques de
treball, i unificar criteris d'actuació.
D'altra
banda, valorem que el fet de no poder mantenir un grup estable, ha fet que
dificultes l'assoliment dels objectius establerts i la cohesió de grup.
M'he quedat amb la sensació que la intervenció es
podria haver aprofitat més, si el grup hagués sigut més estable. També, crec
que m'ha faltat més complicitat amb ells donat al poc temps. S'ha de tenir en
compte que son nois, que els hi costa agafar confiança amb les persones. Hauria
d'haver fet més entrevistes individuals. Motivar-los també ha sigut una cosa
difícil, i l'assistència voluntària en algun cas no ha estat possible. El
seguiment s'ha fet difícil donat que en aquests moments hi ha hagut molt
moviment al centre d'altres i baixes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada